Onze beste voornemens en wensen voor 2014! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wesley en Marjolein - WaarBenJij.nu Onze beste voornemens en wensen voor 2014! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wesley en Marjolein - WaarBenJij.nu

Onze beste voornemens en wensen voor 2014!

Door: Wesley en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Marjolein

31 December 2013 | Thailand, Bangkok

Bangkok so far... De eerste twee dagen van onze reis zitten er bijna op! En wat een emoties hebben wij gehad. Verheugd, maar toch bang, blij maar toch bezorgd, verbaasd en verwonderd, vermoeid en actief.
Onze eerste cultuurshock was toch wel het vliegveld in Abu Dhabi. Wat een diversiteit aan culturen..! Een filmset in Hollywood komt dichtbij. Het lijkt wel alsof ze vanuit ieder werelddeel ze iemand uit hebben gepikt en dat allemaal bij elkaar hebben gevoegd. En dat in de woestijn!

Eenmaal geland op Bangkok airport begon onze reis echt. Door een Thaise, vrj slechtziende man door Bangkok heen scheuren was een beleving. Het hotelletje waar we verblijven ligt vrij achteraf, in een arme wijk in Bangkok. 's Avonds op zoek naar eten, troffen wij de straathonden en grote vleermuizen om ons hoofd aan. Toch anders dan in Nederland.
Armoede en rijkdom vind je in Bangkok naast elkaar. Waar in de ene wijk de mooie dure gebouwen uit de grond rijzen, vind je als je een straat verder kijkt een soort van sloppenwijken (als het hard waait blijft er niets van over).

Vandaag een tour door Bangkok gemaakt met de Tuck-Tuck - voor maar 20 Baht in totaal (dit is 50 cent). Door een vriendelijke man bij het bekijken van een tempel kregen wij veel info over de stad. Toch iets te vriendelijk achteraf gezien, we waren gelukkig achterdochtig genoeg. Eenmaal een stop bij een Tourist Information in een afgelegen steegje gingen wij niet in op zijn speciale aanbieding van 10 dagen reizen aan te nemen. Leuke bijkomstigheid: we hebben wel een groot deel vd stad gezien voor een prikkie en leuke info over wat we kunnen gaan doen in Chiang Mai. Vandaag heeft Marjolein voor het eerst vis gegeten met alles erop en eraaan- een ervaring op zich.

Voor vannacht verblijven wij in een hostel bij de straat Khoa San Road, om het Nieuwjaar in te luiden. Het hotelletje heet Thai Cozy House. Mensen zijn erg vriendelijk hier.

Wij hebben de beste wensen voor onze reis in het nieuwe jaar. Er zijn wel een aantal aparte tussen. Het liefst niet al te veel opvallen tussen de Thaise mensen (dit wordt heel moeilijk:P) want bij elk kraampje haalt Wes zijn neusje op en Marjoleintje heeft iets te blond haar en een schittering in haar groene ogen :D ( Dit vindt Wesley). Wij gaan natuurlijk ons best doen om niet te toeristisch eruit te zien. Daarnaast hopen we op een voorspoedige reis en hopen de tegenkomende problemen goed op te lossen.

Over 3 uur en 3 kwartier is het hier Nieuwjaar. Wij wensen iedereen die dit blog leest veel geluk, gezondheid en liefde toe voor het komende jaar! Lief thuisfront, wij denken aan jullie! Moge degene die jullie weer liefhebben hetzelfde ontvangen. En laat de Thaise koning een rijk en gelukkig 2014 meemaken. Voor Willempie gunnen we hetzelfde :P.

• 31 December 2013 - 14:41

Ben:

Interessant die 1e kennismaking. Daarnaast lekker warm!! Leuk dat jullie deze blog hebben. Genieten wij ook wat mee. Ik heb op Google Bangkok aangeklikt. Wat een drukte. Wij wensen jullie uiteraard een goede jaarwisseling en een geweldig voorspoedig en bovenal gezond 2014!!! Veel plezier en bedankt voor het mee beleven van jullie reis. Take care.

• 31 December 2013 - 16:14

Marja:

Ha mooie blonde dame en die mijnheer die zijn neus voor alles ophaalt, ja Wes even geen biefstuk ! Wat een belevenissen al in zo'n korte tijd en goed dat jullie allert blijven dat is nodig he als wereldreizigers. Over 2 uur zitten jullie al in 2014 . Fijn is het dat jullie genoeg informatie hebben gekregen om te weten wat jullie allemaal willen zien.
    Ik wens jullie een fantastich jaar toe met heel veel voorspoed liefde en gezondheid.
    Geniet van alles en maak er iets onvergetelijkst van.
    Dikke knuffels

• 31 December 2013 - 19:01

Mien :

Hey liefies!!
    Hoe kun je het jaar beter beginnen dan jullie!!
    Leef je uit!!dan leef ik me in....
    XxxMink

• 01 Januari 2014 - 13:05

Joke:

Lieve Marjolein,

Hele fijne reis samen met Wesley, maak er een mooie start van 2014 van!
    We zullen aan je denken als we morgen inflow openen.... xxx Joke Hoogeveen

• 01 Januari 2014 - 17:12

Ossie:

Heey Wes en Marjolein,

Wens jullie héél veel geluk en voorspoed tijdens jullie reis en natuurlijk ook voor de rest van 2014!!!! En natuurlijk ook voor koning Bhumibol !! Hou je neusje in de lucht Wes en geniet samen!!!! Mooi stukje tekst, leuke blog. Was Oud en nieuw mooi daar?

Buurtje Os

• 01 Januari 2014 - 21:51

Peter En Marion:

Lieve Marjolein en Wesley,
    Allereerst wensen wij jullie een gelukkig en reislustig 2014 toe! We hebben elkaar vandaag al via de skype gesproken, maar willen niet op jullie blog ontbreken. Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen en gehoord te hebben. Ja, het is wel een cultuurshock hè....Marjolein we hopen dat je een leuk eettentje gevonden hebt;) We zijn benieuwd naar jullie jungle ervaringen. Geniet samen van alles wat op je af gaat komen, maar wees voorzichtig......Wij denken aan jullie en reizen in gedachten met jullie mee! Liefs PM