Hoi An - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Wesley en Marjolein - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Wesley en Marjolein - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Marjolein en Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Marjolein

09 Februari 2014 | Vietnam, Ninh Bình

Hallo lieve mensen,

In ons vorige reisverslag vertelde wij dat wij van plan waren om naar Hue te gaan. De nachttrein in Vietnam is goed georganiseerd en was een goede reis. Je slaapt met zn zessen in een cabine tussen de lokale mensen en de toeristen in. De bedden zijn wonderbaarlijk schoon, en nee Nils, wij hoefden ons bed gelukkig niet met nog een persoon te delen ;). Wij hadden voor extra geld de onderste bed genomen. Maar andere mensen met kinderen waren ons voor dus wij lagen lekker tussen in.

We arriveerden tijdens de Tet-holiday. Bij de eerste overgang na de eerste maan wordt hier het Luna - nieujwjaar gevierd met vuurwerk en eten met de familie. Een soort spiritueel kerst en oud en nieuw in NL moeten jullie je voorstellen. Heel erg leuk om de blijheid van de mensen om je heen te zien en de gezelligheid.

We verbleven in Hue in het Canary Boutique Hotel, en ik kan je eerlijk zeggen dat ik nog nooit in zo'n goed hotel verbleven heb. De derde dag van ons verblijf besloten wij om op de scooter naar Bach Ma te gaan, het nationaal park. Marjolein heeft eerder geprobeerd om op een scooter in Vietnam te rijden (dat ging heel goed), dus probeerden we het op nieuw. Dit maal op een dirt road, met stenen en zand. Op een gegeven moment zag ik het niet meer zitten en wilde stoppen.. Jullie raden het al.. BOEM. We vielen.

Dit resulteerde in een bezoek aan het ziekenhuis en een gehechte knie. En raad eens wie als eerste in het ziekenhuis voor ons stond? De manager van het hotel: om ons te helpen vertalen etc. Ongelovelijk.
Dit hadden we nog nooit meegemaakt.

Shit happens zullen we maar zeggen. Met Wes is gelukkig alles goed.

Na een paar dagen besloten we verder te reizen naar Hoi An. Dit is een heerlijke plek om bij te komen, wat we dus genoodzaakt zijn om te doen. We slapen momenteel in een homestay vlakbij het strand (zo'n 75 m lopen - heerlijk!). Ook hebben we hier voor het eerst een kookcursus gevolgd. We willen niet achter blijven, Joey ;). En Almer, ik beloof je dat ik wat ga uitproberen als we thuis zijn en dan mag jij proeven:).

Binnenkort meer nieuws :D

• 09 Februari 2014 - 15:02

Marja:

Zo lieverds,

Wat een bijzonder verhaal dat de manager jullie kwam opzoeken in het ziekenhuis, wat een fijn gevoel voor ouders het stelt ons wel gerust.

Hopelijk gaat het elke dag iets beter met Marjoleins knie . Ook wel lekker om even rust te hebben.
    Hier volop de Olympische Spelen gisteren goud ,zilver en brons en vandaag weer goud dus je begrijpt dat is genieten voor mij.

Ik hoop dat jullie toch een fijne tijd hebben ondanks de verplichte rust.
    Geniet van elkaar de zon het niets doen en de rust en Marjolein hopelijk is dat een pleister op je zere knie.

Hele dikke knuffels en xxx
    Pa (Ben) ma (Marja)

• 09 Februari 2014 - 15:27

Ben:

Fijn Marjolein dat je weer op de been bent. Zal best nog even lastig zijn, maar ik ken je als een doorzetster, en dat is goed. En in de lijn te blijven van jullie reisverslag en tijdsbeeld, wens ik jullie nogmaals een gezond en voorspoedig nieuwjaar!!! Dank voor de doorzending van de leuke foto's van jullie trip op de olifant. Heb deze nu als screenshaver. Heel veel plezier verder, en wederom take care!!!

• 09 Februari 2014 - 15:28

Ben:

• 09 Februari 2014 - 19:53

Simone:

Lieve Marjolein en Wesley,

Het is inmiddels alweer anderhalve maand geleden dat jullie naar Thailand vertrokken. Wat is de tijd snel gegaan en hebben jullie al veel landen gezien! Hier thuis in Loenen aan de Vecht genieten wij van jullie vakantieverhalen en leven met jullie mee (en missen jullie natuurlijk ook).

Uit het laatste verslag lezen we dat jullie nu lekker aan het relaxen zijn vlakbij het strand . Dat is wel heerlijk want dan kunnen jullie even bijkomen van al die indrukken (en de knie laten genezen!). Wij zijn erg benieuwd waar jullie reis de komende maanden verder naar toe gaat!

Geniet ervan en veel beterschap met de knie!

Dikke kus,

Je zus, Simone