Maak het beste van 2014. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wesley en Marjolein - WaarBenJij.nu Maak het beste van 2014. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wesley en Marjolein - WaarBenJij.nu

Maak het beste van 2014.

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Marjolein

02 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Hey trouwe feestbeesten van ons,

Hier leven ook een hoop beesten, vooral straathonden, vleermuizen, luiaards en ratten. Zou leuker zijn als jullie voorbij zouden vliegen of lopen! Maar,

Gelukkig nieuwjaar! Iedereen heeft z'n 10 vingers en tenen nog?
Die tenen heb je hier wel nodig voor voetmassages. Wij hebben in t oude jaar gekozen voor nek, schouder en hoofdmassage. Kleine had een giechelende vrouw en ik had een Arnold Schwarzenegger. Alleen de Thaise versie ( gelukkig minder sterk)
Voelde wel aardig eigenaardig aan, niet alleen omdat t een man was, we moesten ook naar een afgelegen kamertje boven de gewone voetmassage salon. "Gelukkig" heeft hij mijn lichaam alleen gekraakt en niet mijn echo gekrenkt!

Het nieuwe jaar hebben we dus opde backpackersplek gevierd. In een rockcafe. Gelukkig hadden we een lekker plekje vlak bij een man die live Engelstalige rock nummers zong. Wij gingen met wonderwall proostend met Singh bier 2014 in!

Weinig vuurwerk, maar een spetterend straatfeest! Veel wensbalonnen die ons een mooie reis wensen.
We lagen in een kamer zonder raam. Heerlijk donker en afgeschermd van de drukte in de diepe nacht. Het bleek 30 min te laat om het ontbijt bij het hotelletje te halen.
Dan gaan we even opzoek naar een lekker ontbijt, we waren toch in t toerische gedeelte.
We zagen een wezen op straat liggen die een minder prettig nieuwjaar had gehad. Sommige wezens kijken toch echt te diep in een glaasje. Weet niet of die bewusteloos was, maar ik denk gewoon dood. Het was een letterlijke straat rat..
En dan hadden we nog niets op ons maag. We vonden een leuk restaurantje dat 'al' op was. De plaatselijke jongen die een meisje wilde zijn kon ons bedienen.

Wij zijn lekkere luiaards. Hebben vandaag lekker aan het zwembad gelegen. Even wat baantjes zwemmen en net in deze buitenrand van de stad naar wat avondeten gezocht.
Na heel wat straatwagentjes resoluut te hebben afgewezen,
Kozen we voor een restaurant met een soort gourmet. Echter t eten lag in de hitte open en bloot te wachten om gegeten te worden. Ik ben benieuwd hoe ons volgende verhaal gaat.

Morgen naar het noorden, Chiang Mai. We twijfelen om daar een jungle tocht te doen of in Chiang Rai. Leuk dat mensen hebben gereageerd! Dat moedigt aan om berichten te sturen als Marjolein aan het zingen is!

• 02 Januari 2014 - 18:25

Ben:

Hoi ferme reizigers, wat een mooi beeldend beschreven verslag. Ik zie mij daar al lopen. Kijk alsjeblieft uit voor die niet gekoelde vlees. Wij willen natuurlijk geen nare verhalen lezen. Best al veel informatie voor die korte tijd. Moet je nagaan wat jullie allemaal nog gaan beleven. Ik ben reuze benieuwd. Ik sluit af met de wens dat jullie een geweldig voorspoedig, reislustig en vooral gezond 2014 krijgen. Groetjes vanuit Zoetermeer.

• 02 Januari 2014 - 18:46

Joseph:

klinkt goed hoor, weer een rat minder! :P

• 02 Januari 2014 - 20:30

Marja:

Hallo lieverds,

Wat een verhalen al he en wat een hele andere wereld! Als ik die verhalen leest ben ik wel blij dat Marjolein een dierenvriend is al zijn het bepaald geen cheeta's die jullie daar tegenkomen.
    Het is daar natuurlijk ook een cultuur shock over een paar weken weten jullie niet beter meer.
    Hier gaat alles zijn gangetje en in gedachte zijn wij de engeltjes die op jullie schouders meereizen .
    Heel veel plezier en geniet blijf allert en haal alles uit jullie reis wat erin zit!
    Dikke knuffels voor beiden