Over de grens - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wesley en Marjolein - WaarBenJij.nu Over de grens - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wesley en Marjolein - WaarBenJij.nu

Over de grens

Door: Marjolein en Wesley

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Marjolein

24 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Ja zo'n type blog is het leukst om het bij te houden. Echter als je in zulk goed gezelschap bent op echt fascinerende plekken, heb je minder zin, tijd en puf om iets op te schrijven. Maar we zijn gebleven met de reis naar Chiang Rai. We hebben een de tussentijd een hoop meegemaakt en kilometertjes gemaakt op de benenwagen, scooter, minibus, stadsbus, tuctuc en vliegtuig.

Wij hebben aardig wat meegemaakt. Laten we t voor de gemakkelijkheid puntgewijssamenvatten wat wij over de grens vonden.

- Mensen die leven op het platteland in Laos leven echt zonder lopend water, Electra en een normaal bed om in te slapen. Deze mensen zien er gelukkig uit met wat zij bezitten.

- gastvrijheid is erg groot buiten de toeristische gebieden, zo kregen wij even buiten Vang Vieng een rondtour van het gehele gezin naar de grotten vlakbij hun huis en daarna mochten we mee- eten- heel bijzonder!

- Een heerlijke kamer in een hotel. Dat betekent slapen op een luchtbed en blij zijn met koud stromend water uit de douche. Kijken naar de ondergaande zon met berglandschap en de Mekong op het dak maakt t een 4 sterren hotel.

- liggend Friends kijken in restaurant waar je weer na lange tijd in Thailand een stuk vlees of burger kan bestellen: heerlijk!!

- Een gat in de markt gevonden; Laos kent bijna geen vuilnismannen en faciliteiten om afval weg te gooien. In het verleden maakte iedereen alles van natuurlijke materialen zoals bladeren van een bananenboom. Dit konden de bewoners in de natuur weggooien. Deze gewoonte is met de plastic materialen nog steeds niet veranderd. Doet mij erg filosoferen over mijn eigen afvalberging ( Nee ik bedoel niet mijn buik ;) )

- Kano gaan varen over op een soms wat wilde rivier in Laos. Onze kano de 'RMS Titanic' noemen. Is het dan logisch dat de kapitein ( Wesley) te veel vaart wilt maken. Daardoor op een rotsblok klapt en omslaat. Resultaat; schoenen moeten drogen bij een kampvuur van de buren. ( Niet alleen schoenen;)) Zij hebben geen kachel, dus hout is de oplossing voor de koude nachten en ochtenden.

- Verwonderd zijn over dat een Vietnamese man mijn voet vastpakt bij het oversteken en hij lijm in mijn schoen stopt ' om t te maken ' zonder te vragen..

- Deuren worden voor ons geopend bij het binnenkomen van een hotel. Hier hebben we niet geslapen, alleen heerlijk gezwommen in het zwembad. Het openbare zwembad zag er als een Romeense zwembad uit. Dan ga je naar een chique hotel ;D

Morgen richting Ha Long Bay en daarna met de boot naar Cat Ba eiland. We zijn benieuwd :D

• 24 Januari 2014 - 17:17

Ben Rademakers:

Hallo "luitjes",

Wat een belevenissen allemaal. Om jaloers van te worden. En wat een leuk reisverslag met foto's. Wat een heerlijk scooterland. Moet je Nederland hebben. Heb vandaag weer een warme sjaal gekocht om te kunnen blijven rijden. Ik bedoel maar. Dank voor het doorgeven van jullie laatste boekingen. Geeft rust. Op naar de volgende plaats. Ik volg deze plekjes op you-tube. Supergaaf. Om indrukken op te doen. Veel plezer weer, de groetjes van ons en tot het volgende berichtje.